jump to navigation

Maica Benedicta 20 August 2012

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Am uitat verticala, ne-am întins pe orizontala profitului, ne-am năclăit în mocirla materiei. Spiritul nu mai este în noi. Suntem o poftă a trupului… Sau a banului… […] Peste tot auzi manele… nişte orori. Apoi lipsa de cuviinţă; noi eram un popor cuviincios, iar acest cuvânt a dispărut din vocabularul nostru. Există în noi acest impuls de vulgarizare, de înjosire. Suntem cufundaţi în mlaştina materiei. Avem ce merităm, din toate punctele de vedere. […] E foarte greu să te întorci înapoi de la manele la J.S.Bach. […] De la Freud încoace s-a produs o mutaţie: s-a pus sexul în locul capului. Asta e tristeţea cea mai mare.”
[…]
„Pentru mine timpul n-a curs, nu l-am simţit. Viaţa mea a fost atât de activă şi atât de plină, încât un an în plus sau în minus nu s-a făcut simţit cu efecte fizice, intelectuale sau de interes duhovnicesc evidente. […] Bătrâneţea nu este o povară. Pentru mine nu există moarte, există «trecere dincolo».”
(Zoe Dumitrescu-Buşulenga)

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

