jump to navigation

Constantin Brâncusi 10 Mai 2012

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Eu nu mai sunt al acestei lumi: sunt departe de mine īnsumi, desprins de propriul meu trup – mă aflu printre lucrurile esenţiale !

Eu mă aflu acum foarte aproape de Dumnezeu: şi nu īmi mai trebuie de cāt să īntind o mānă spre El, ca să īl pipăi!…
Īl voi aştepta pe bunul Dumnezeu īn Atelierul meu…

Opera de artă trebuie să fie creată ca şi o crimă perfectă – fără pată şi fără urmă de autor…
Arta (mea) este realitatea īnsăşi.
Arta nu este o evadare din realitate, ci o intrare īn realitate cea mai adevărată – poate īn singura realitate valabilă.

Eu nu am căutat, īn toată viaţa mea, decāt esenţa zborului! Zborul – ce fericire!… Eu nu creez Păsări – ci zboruri.

O sculptură desăvārşită trebuie să aibă darul de a-l vindeca pe acela care o priveşte.

Gāndeşte-te că stejarul din faţa ta este un bunic īnţelept şi sfătos.

Īn durere există, īntotdeauna, un fior de plăcere.

Oamenii văd lumea ca pe o piramidă fatală; şi se īnghesuiesc īnăuntru-i, pentru a ajunge cāt mai sus, īnspre vārfu-i; drept pentru care se şi sfāşie īntre ei şi sunt cu totul nefericiţi (nemulţumiţi)…
Pe cānd, dimpotrivă, dacă ar creşte şi s-ar īmplini īn chip firesc, dacă s-ar dezvolta ca şi spicul de grāu pe cāmpie, fiecare ar fi ceea ce trebuie să fie, sau ar putea fi…

Īn timpul copilăriei – am dormit īn pat.
Īn timpul adolescenţei – am aşteptat la uşă.
Īn timpul maturităţii – am zburat īnspre ceruri…

 

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

