jump to navigation

Cristian Badilita 7 Decembrie 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

S-a dus amorul şi nu-mi pare rau

S-a dus amorul ― şi nu-mi pare rău ―
ca trenul mut pe linia ferată,
de m-aş mai naşte, mîine, înc-o dată
n-aş mai iubi fetiţe de liceu.

N-aş mai iubi decît femei de lume
cu cearcăne tăiate în obraz
femei pierdute şi femei nebune
care trăiesc doar ziua cea de azi.

N-aş mai iubi decît urîte, şchioape,
balcîze triste, gratis, ca la bîlci,
studente cocoşate şi mioape
cu nasul mic şi degete prea lungi.

Dacă m-aş naşte, mîine, înc-o dată
la schit m-aş duce, bune Dumnezeu,
decît să mai iubesc fără socoată
fetiţe cuvioase de liceu.

Ucis din dragoste

În noaptea asta, ultima din an,
dă-mi voie să mă urc în turnul gării
şi ca un mare semn al exclamării
să mă rotesc patetic pe cadran.

Cînd trenul beat va adormi pe şine
iar controlorii nu-l vor mai păzi
îngerul gării, ţeapăn ca un I,
va luneca, prin ploaie, pîn’ la mine,

Mă va lua de mînă şi precis
la ora zero îmi va da o palmă.
Eu voi cădea pe caldarîm, ucis
din dragoste, în zăpezirea calmă.

Sonet de despărţire

Am să te părăsesc c-un „bună seara”
Normal şi simplu, ca de obicei,
Îmi voi aprinde tacticos ţigara
Şi-ţi voi lăsa şiragul meu de chei.

Tu ai să-mi strîngi tot trupul ca o sîrmă
Ghimpată, tandră, roată împrejur,
Dar eu, cette fois, n-am să mă uit în urmă
Şi am să plec spunîndu-ţi iar Bonjour.

Din glasul meu vei înţelege iute
Că primul tom s-a încheiat aici:
Vei spune, poate, vrute şi nevrute

Mă vei pîrî la neamuri, la amici,
Pînă cînd totul se va face sloi
Şi-ai să te consolezi cu tomul doi.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

