jump to navigation

Magazinul de vieti 21 Noiembrie 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

– Buna ziua. As dori si eu sa-mi schimb viata. Se poate?

– Desigur. Aratati-mi, va rog, bonul.

Barbatul intinde plin de speranta certificatul de nastere.

– Hmm, 40 de ani. Perfect. Sunteti inca in perioada de garantie.

– Garantie???

– Da, dupa o anumita varsta nu mai putem schimba vieti.  Stiti… boli, uzura morala. Revenind, care este defectul, de ce doriti s-o returnati?

– Imi vine cam stramta.

– Stramta? Va trebui sa-mi dati mai multe detalii.

– As prefera sa nu.

–  Domnul meu, nu avem toata ziua la dispozitie. Dumneavoastra stiti cati oameni doresc sa-si schimbe viata? Eu am niste hartii de completat. Trebuie sa stiu ce bifez aici. Familia, sanatatea, jobul?

– Pur si simplu, e stramta, nu ma mai cuprinde. Ma simt incatusat. Cred ca mi-au dat un numar prea mic la inceput.

– In regula. Acesta e catalogul cu vieti. Uitati-va prin el si spuneti-mi ce va atrage atentia.

Barbatul rasfoieste catalogul. Fiecare viata e prezentata in detaliu: culoarea, durata, accesorii care ar merge cu ea. Apar vieti pe negru sau pe galben. Vieti de TIR-isti, de artisti sau de politicieni. Inclusiv un capitol cu viata dupa moarte.

– As dori o viata de pilot, daca se poate.

–  Sa vedem… Viata de parlamentar, pensionar, pungas… Aha, pilot! Am gasit. Imi pare rau,  dar depaseste cu mult valoarea vietii pe care o aveti acum. Achitati diferenta cash?

– Care diferenta? Mie mi-au spus ca imi pot schimba viata oricand, ca tine doar de mine. Ca sunt stapanul propriului meu destin! Ca am liber arbitru!

– Bineinteles ca aveti. Dar optiunea nu este activa in momentul de fata.  Va pot insa recomanda o viata similara cu cea pe care ati ales-o, dar mai potrivita pentru bugetul dumneavoastra: viata de sofer. Ce spuneti?

– Sofer de curse?

– Nu, de taxi.

Barbatul tranteste pe jos catalogul cu vieti si paraseste magazinul fara vreo vorba in plus. Hotaraste sa-si ajusteze actuala viata la croitoria din spatele blocului asa cum a facut si pana acum. Nea Nicu il cunoaste bine si ii da mereu o bautura pe sufletul sau. (Paula Ionescu)

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

