jump to navigation

Bebitza 1 Noiembrie 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Stii tu ce inseamna sa fii copil? Inseamna sa crezi in dragoste, sa crezi in frumusete, sa crezi in credinta. Inseamna sa fii atat de mic incat spiridusii sa ajunga sa-ti sopteasca la ureche, inseamna sa transformi bostanii in calesti si soriceii in telegari, josnicia in noblete, si nimicul in orice, caci orice copil poarta o zana nasa in sufletul lui.”Francis Thompson

Victor Hugo
Ioana doarme…

Dulci, ochisorii, mâine si-i va deschide-abia;
În somn, mi-a prins un deget, umplând mânuta sa;
Iar eu, citesc, cu grija ca nimeni s-o destepte.
Gazeta ce ma-njura dând sfaturi întelepte:
La Charenton sa-i duca pe cei ce m-ar citi!
Pe rug sa fie arsa, orisice carte-as scri!
Un ziar invita lumea, cu lacrimi pe pleoape,
Pe strazi sa-mi dea cu pietre, de mine ca sa scape,
Caci scriu un talmes-balmes lugubru, veninos,
În care dracii-n umbra-si tes rânjetul scârbos;
În altul ma boteaza: Apostolul Ghehenii;
Sunt Anticrist, Satana, si plin de-afurisenii;
Sa ma-ntâlneasca-n codru, niciunul nu ar vrea;
Un ins îmi da cucuta; un altu-mi zice: Bea!
Am omorât ostateci; am dat jos Luvrul poate;
Fagaduiesc multimii noi împarteli netoate;
Parisu-n flacari, fruntea-mi roseste, de borfas;
Sunt cel care atâta, dând foc; sunt ucigas;
Dar as fi fost, desigur, mult mai putin sinistru,
Daca-mparatul poate ar fi facut ministru
Pe-otravitorul public ce sunt si asasin!
Asa i-aud cum tipa în jurul meu, hain,
Si numele mi-l striga si-l scuipa, plini de ura;
Copilul doarme însa si-n visul care-l fura,
Bunicule, îmi zice: fii bun si iertator!
Si cu mânuta-i, mâna mi-o strânge, binisor!

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

