jump to navigation

Scrisoare de dragoste de la regele Henry al VIII-lea pt. Anne Boleyn 13 Septembrie 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

… an 1528

Rascolindu-ma, continutul scrisorilor tale de dragoste m-au trecut printr-o grea agonie, nestiind cum sa le interpretez, in unele locuri imi pareau in defavoarea mea, in favoarea mea in altele… Te implor acum cu toata inima in numele dragostei sa-mi dezvalui gandurile si sufletul tau adevarat ; dorul arzator ma obliga sa-ti cer un raspuns caci sunt de mai bine de un an lovit de boala dragostei nestiind daca am castigat sau nu un loc in inima ta, ceea ce m-a impiedicat sa te numesc iubita mea caci daca tu ma iubesti doar cu o dragoste obisnuita acest nume nu este potrivit pt tine, a iubii un rege inseamna mult mai mult decat o iubire obisnuita ; dar daca tu esti fidela doar adevarului, loiala iubita si prietena , si ca sa-mi daruiesti trupul si inima ta, care a fost si va fi servitoarea ta loiala, iti promit nu doar ca numele meu se va lega de al tau, dar si ca inima mea sa fie la fel, iar tu unica mea iubita, alungandu-le din mintea si afectiunea mea pe toate inafara de tine, si sa te servesc cu credinta doar pe tine.

Te implor sa-mi trimiti un raspuns final la scrisoarea mea, cat de departe sa-ndrazneasca visele mele a zbura ? Si daca nu doresti sa-mi raspunzi in scris sa-mi spui un loc unde-l pot auzi din gura ta, un loc unde am sa vin cu inima tremuranda de emotie. Nu mai vreau sa traiesc cu frica de a te pierde.
Scrisoare de dragoste scrisa de mana celui care vrea de bunavoie sa ramana al tau pentru totdeauna.

HR Regele Henry VIII (1491 – 1547) al Angliei, a schimbat fata atat a politicii cat si a religiei in Europa secolului al XVI-lea. Hotarat sa divorteze de prima sa sotie Catherina de Aragon, Henry s-a despartit de biserica catolica creandu-si propria biserica a Angliei. In 1533 el a divortat de Caterina pentru a se casatorii cu Anne Boleyn. Din pacate afectiunea pe care el si-a exprimat-o in aceasta scrisoare de dragoste nu va dura prea mult, Anne va fi executata pentru infidelitate in 1536.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

