jump to navigation

Acad. Solomon Marcus 24 Iunie 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Şoferul care trebuia să mă ducă la Casa Academiei, un băiat de vreo 20 de ani, avea chef de conversaţie. M-a abordat din prima clipă, privindu-mă drept în faţă:
– Aveţi vreo 70 de ani!
– De ce mă faceţi atît de bătrîn?
– Vă rog să mă scuzaţi. 67, 68?
– Am glumit. Peste patru luni voi avea 85 de ani.
– Dacă v-aţi conservat atît de bine, înseamnă ca nu v-aţi omorît cu osteneala. Nu aţi găsit şi dumneavoastră o meserie care să vă placă? Ce treabă aveţi la Casa Academiei?
– Am treabă la Redacţia de Matematică a Editurii Academiei.

Mă întrerupe:
– Aoleu, nu mi-a plăcut matematica de fel!
– Dar ce v-a plăcut?
– Limba şi literatura română.
– Mai mult limba sau mai mult literatura?
– Îmi cereţi prea mult.
– Ce scriitor v-a plăcut?
– Îmi cereţi prea mult. Eu n-am făcut decît şapte clase.
– Bine, dar mi-aţi spus că v-a plăcut limba şi literatura română.
– Profesorul acela ne distra cu glume.
– Vă amintiţi şi altceva din cei şapte ani de scoală?
– Nu mi-a plăcut şcoala.
– Dar ce dorinţă aveţi acum?
– O să am în curînd un copil. Nevasta mea e mai deşteaptă decît mine.
– Cu ce se ocupă ea?
– E operator.
– Adică cum?
– Îmi cereţi prea mult.
– Dar dumneavoastră personal ce vreţi să faceţi în viaţă?
– Îmi place să fiu şofer, mi-am obţinut carnetul de conducere din prima încercare, frate-miu, cu mai multe clase decît mine, l-a obţinut abia după patru încercări.
– Deci aveţi o profesie, sunteţi mulţumit de ea. Ce vă mai trebuie?
– Salariul meu e mic. Vreau să ajung şofer pe autobuz, aş avea un salariu mult mai mare. Deocamdată am dreptul să conduc numai camioane de mic tonaj.
– Şi care-i condiţia pentru autobuz?
– Trebuie să ai zece clase şi eu n-am decît şapte.
– Vă lipsesc trei. Vreţi să vă-ntoarceţi la şcoală pentru completare?
– Tocmai asta e problemă, nu mă pot decide.
– Eu zic s-o faceţi. Cum vă petreceţi timpul liber? Citiţi vreo carte?
– Nu, niciodată. Îmi plac jocurile pe internet.

La acest moment al discuţiei ajunsesem la destinaţie.

Două întrebări:
1. A cîta parte din vină este a şcolii, pentru situaţia de mai sus?
2. Cam ce procent din populaţia României şi din cei care votează este la nivelul şoferului de mai sus sau chiar mai jos?

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

