jump to navigation

Scrisoare de dragoste de la Lordul Byron pentru Lady Caroline Lamb 16 Mai 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Daca lacrimile pe care tu le-ai vazut si stii ca nu sint capabil sa mi le interzic, daca agitatia pe care o simt langa tine, agitatie pe care cu siguranta ai simtit-o in aceasta foarte, foarte emotionanta aventura, nu s-a declansat decat in momentul in care te-am lasat sa te apropii de mine, daca tot ce am spus si am facut, si sint pregatit sa spun si sa fac inca si mai multe, nu ti-au dovedit indeajuns care sint adevaratele mele sentimente ce-ti sint fidele pentru totdeauna, atunci iubita mea nu mai am alte dovezi sa-ti arat. Dumnezeu stie ca doresc numai fericirea ta si cand voi renunta la tine, sau mai degraba cand tu, dintr-un simt al datoriei fata de sot si mama, ma vei parasi, vei intelege adevarul a ceea ce ti-am promis mereu: ca nici una, nici prin cuvinte nici prin simtaminte, nu va ocupa locul in inima mea care este si va fi locul sacru inchinat tie, pana voi ajunge nimic.

N-am cunoscut niciodata pana in acel moment nebunia dragostei – draga si iubita prietena – nu ma pot exprima – acesta nu este un moment pentru cuvinte – dar am sa am mandria, placerea melancolica, de a suferi ceea ce tu cu greu poti concepe, caci nu m-ai cunoscut cu adevarat. Sunt acum pe cale sa plec cu o inima grea pentru ca aparitia mea in aceasta dupa amiaza sa impiedice aparitia oricarei povesti absurde pe care evenimentele de azi ar putea-o provoca. Oare crezi tu acum ca sint rece, distant, neafectat, oare chiar si altii vor crede asa, chiar si mama ta, aceea mama pentru care noi trebuie intradevar sa ne sacrificam, si mai ales eu, oare va stii sau macar isi va putea imagina ea vreodata imensitatea acestui sacrificiu? «Promisiuni sa nu te iubesc» ah, Caroline, acestea trebuie sa fie promisiunile mele, dar din motive cu totul deosebite, si niciodata nu voi inceta sa simt tot ceea ce ai aprins in mine, mult prea mult pentru a fi imaginat de altcineva inafara de inima mea… si poate de a ta. Domnul sa te apere, ierte si binecuvanteze – mereu si mai mult ca niciodata.

P.S. Reprosurile care te-au condus spre aceasta decizie – iubita mea Caroline – au fost fata de mama ta si din bunatatea sufletului tau, dar oare exista ceva pe pamant si in ceruri care m-ar fi putut face atat de fericit cat m-ar fi facut placerea de a te fi facut a mea. Si nu mai putin acum ca atunci, ba mai mult acum ca niciodata, tu stii ca as renunta cu placere la tot chiar acum, toate le-as ingropa pentru tine, nu ma voi abtine de la asa ceva chiar daca motivele mele ar fi intelese gresit – nu-mi pasa cine stie acestea si cum le-ar putea folosii, ei vor doar pe tine sa te subjuge, eu am fost si sint al tau, de bunavoie si in intregime, sa te slujesc, sa te onorez, sa te iubesc… si sa zbor cu tine cand, unde si cum tu vei dori.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

