jump to navigation

Scrisoare de dragoste de la Juliette pentru Victor Hugo 16 Mai 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Daca as fi fost o femeie mai desteapta ti-as fi putut descrie pasarea mea maiastra – cum vad in tine unirea frumusetii formei, penajului si cantecului. Ti-as fi spus ca tu esti cea mai mareata minune a tuturor epocilor, si ti-as fi spus numai purul adevar. Dar ca sa asez toate astea in cuvinte potrivite, minunea mea, as avea nevoie de o limba mult mai armonioasa decat cea dezvoltata de specia mea . Nu-ti voi putea spune cat de tare stralucesti si pasarilor cu cantec dulce nu le voi spune cine are cantecul si zborul mai gratios ca al lor. Sunt multuminta sa le las lor placerea de a te insotii si a te privii, asculta si admira, in timp ce mie imi rezerv dreptul de a te iubii, aceasta ar putea fi mai putin imbucurator pentru ureche dar ii ofera o mult mai dulce bucurie inimii. Te iubesc, te iubesc, dragul meu Victor, ti-o spun mereu desi nu reusesc sa-mi exprim niciodata intrega-mi iubire. Te recunosc in toate frumusetile care ma inconjoara si in culori, miresme, sunete armonioase, toate astea pentru mine inseamna tu. Esti superior totului, vad si admir – tu esti totul.! Tu nu esti doar curcubeul cu sapte culori, tu esti lumina insasi, care lumineaza, coloreaza si infrumuseteaza totul. Iata ce esti tu si eu sunt femeia indragostita care te adora.
Juliette

***
Scrisoare de dragoste de la Juliette Drouet, actrita franceza, pt Victor Hugo, un mare scriitor clasic francez, scrisa in 1835. Juliette i-a scris lui Victor Hugo scrisori de dragoste pasionale timp de mai bine de 50 de ani!

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

