jump to navigation

Scrisoare de dragoste de la Franz Kafka pt. Felice Bauer 16 Mai 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

11 noiembrie 1912

Iubita mea Felice! Am sa-ti cer acum o favoare care s-ar putea sa-ti sune un pic nebuna, si pe care am s-o tratez ca atare, ca si cum eu as fi cel care ar primii scrisoarea. Este de asemenea cel mai dificil test chiar si pentru cea mai binevoitoare persoana. Iata care este rugamintea mea:
Scrie-mi doar o data pe saptamana, astfel ca scrisorile tale sa soseasca duminica – caci nu pot indura scrisorile tale de dragoste zilnice, sunt incapabil sa le rezist. De exemplu iti raspund uneia dintre scrisorile tale, apoi ma asez pe pat intr-un calm aparent, dar bataile inimii mele imi cutremura intreg corpul, si pieptul se zbate dureros pentru tine.

Eu iti apartin tie, chiar aceasta este cea mai potrivita expresie de a exprima starea mea, si totusi acest concept inca nu exprima totul. Dar tocmai din acest motiv nu vreau sa stiu ce gandesti, ma adanceste in confuzie atat de mult incat nu mai pot infrunta viata, de aceea nu vreau sa stiu ce simti pentru mine. Daca as stii cum as putea, inebunit cum sunt, sa stau in continuare la biroul meu, sau aici acasa, in loc sa sar in urmatorul tren cu ochii inchisi ca sa-i deschid doar cand voi fi cu tine? Ah, este un trist, un trist motiv pentru a nu face asa. Pe scurt: sanatatea mea abia imi ajunge mie singur, nu este suficienta pentru o casatorie, ca sa nu mai zic pentru o familie. Si totusi cand citesc scrisoarea ta simt ca as putea trece cu vederea si lucrurile ce nu pot fi trecute cu vederea.
Daca as avea raspunsul tau chiar acum ! Si cat de teribil probabil ca te chinui, si cum te silesc, in tacerea camerei tale, sa citesti aceasta scrisoare, cea mai urata scrisoare care a stat vreodata pe masa ta. Sincer, imi dau seama cateodata ca numele tau minunat imi merge la inima ca o rugaciune… Ah, numai daca ti-as fi trimis scrisoarea de vineri in care te imploram sa nu-mi mai scrii niciodata, in care iti faceam o promisiune asemanatoare. Ah Doamne ce m-a impiedicat oare sa-ti trimit acea scrisoare ? Toate ar fi fost bine acum. Mai este oare acum posibila o solutie pasnica ? Ne-ar ajuta daca ne-am scrie doar odata pe saptamana ? Nu, daca suferinta mea ar putea fi vindecata in acest fel inseamna ca ea nici n-a fost o suferinta serioasa. Si eu deja presimt ca n-am sa pot rezista cu bine scrisorii de duminica. Asadar, ca sa compensez pierderea oportunitatii de ieri, te rog cu ultimele puteri ramase la sfarsitul acestei scrisori : daca ne pretuim vietile cu adevarat, hai sa le abandonam de tot.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Franz_Kafka

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

