jump to navigation

Manuela Macelaru 29 Aprilie 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Se înnoptează, iubirea mea

seara îşi linge rănile ca o pisică hăituită
se uită pieziş, nimeni n-o ajută
cirezile de îngeri se duc la culcuş
forfota inimii mele încetează şi ea
cu aceste cuvinte începe poemul
acesta trist, despuiat, iubirea mea
poemul acesta e nud şi fără cuvinte
este un privilegiu că-l poţi ţine în palmă
să-l mângâi, să-l duci la culcare ca pe un nou-născut
dar el moare, el moare aici pe pagina asta
chiar acum în timp ce scriu, el nu se naşte
el moare, poemul iese din mine
ca o fiinţă dospită gata să erupă
e limpede că merge pe contrasens
venind dintr-o lume cu gratii la gură
unde toată lumea tăcea, tăcea
doar eu scriam pe hârtie
acest poem trist, fără haine, iubirea mea

*************************************

Tu dormi liniştit peste trupul meu, te-ai aşezat în mine
De când a venit primăvara, încerci să îţi faci un cuib
Printre amintiri, printre firele de iarbă abia răsărite
Încerci să-mi pătrunzi în inimă pe cele mai ascunse cărări
Munca ta de Sisif citadin se îneacă de câte ori vrei să treci
Prin ochiul încă umed de viaţă, dar oboseşti repede,
Nu eşti învăţat cu deshuamarea privirii şi acum
Tu dormi liniştit peste trupul meu, te-ai aşezat în mine
Ca într-un templu, nu vrei să mai pleci decât după
Rugăciune, dar te încurci mereu, cuvintele îţi mor
Şi se preling pe braţe, disperat încerci să te speli de dor
Şi cazi din nou în acelaşi somn, parcă ai fi condamnat
Să mă păzeşti de vulturi, te prelungeşti până la hotarul
Cu iubirea, încerci să spui ceva, dar te încurci mereu
Cine îndrăzneşte să te scoată din mine va fi dat ploii.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

