jump to navigation

Anais Nin 25 Martie 2011

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Erotismul este una din bazele cunoaşterii de sine, la fel de indispensabilă ca poezia.

Eu ştiu să dau sens gândurilor lui vagi. El le dezvoltă pe ale mele. Îl aprind. El mă face să curg.

Ceea ce vrea un bărbat e să creadă că o femeie îl poate iubi atât de mult încât n-o va interesa nici un alt bărbat.

Viaţa noastră este în mare parte alcătuită din vise. Trebuie să le corelăm cu faptele.

Când cunoaştem un om prin opera sa, avem im­presia că va trăi veşnic.

Acest jurnal este legătura mea, pipa mea de opiu. Este drogul şi viciul meu.

Scriitorii fac dragoste cu orice vor. Adevărul este că numai aşa pot trăi în două direcţii diferite. Am nevoie de două vieţi. Am două fiinţe.

Henry nu mă poate face s-o iubesc mai puţin, dar mă poate chinui, făcând-o pe ea să pară mai ireală, mai imaterială, demonstrând că nu există June, ci doar o imagine inventată de noi, de mintea lui Henry şi poezia mea.

O faţă izbitor de albă, ochi arzători. June Mansfield… cea mai frumoasă femeie din lume. Frumuseţea ei îi aducea pe tavă dramele şi evenimentele. Iubeam delicateţea care îmi apăruse în vorbele ei, mândria disproporţionată. Îi lipseşte sâmburele siguranţei de sine, tânjeşte cu nesaţ după admiraţie… Păr blond, faţa palidă, sprâncene demonic arcuite, un surâs crud şi o gropiţă dezarmantă. Perfidă, infinit dezirabilă, atrăgându-mă spre ea ca spre moarte.

Nu m-am dăruit niciodată întru totul, dar asta mi se pare imposibil când văd cum mă supun nobleţei şi perfecţiunii lui Hugo, senzualităţii lui Henry, frumuseţii lui Eduardo. Sentimentele mele sunt într-un haos pe care nu-l pot limpezi. Vreau să fiu iubită…

Viaţa este un proces de devenire, o combinaţie de stări prin care trebuie să trecem. Oamenii eşuează când doresc să aleagă o stare şi să rămână în ea. Asta este un fel de moarte.

Eu sunt femeia care oferă iluzie, care primeşte imaginaţia bărbatului. O situaţie pe care târfa o invidiază… Târfa domneşte în realitate.

Trăiesc într-un fel de cuptor de sentimente, iubiri, dorinţe, invenţii, creaţii, activităţi şi reverii. Nu-mi pot descrie viaţa în fapte pentru că extazul nu rezidă în fapte, în ce se întâmplă sau în ce fac, ci în ce se stârneşte în mine şi ce se naşte din toate astea.

Duşmanul iubirii nu e niciodată în exteriorul nostru, nu e un bărbat sau o femeie, e chiar ceea ce ne lipseşte în noi înşine.

Totul în afară de fericire e nevroză.

Nu vedem lucrurile aşa cum sunt, ci cum suntem noi.

Dacă n-aş avea sentimente, aş putea deveni cea mai inteligentă femeie de pe pământ.

Singura anomalie este incapacitatea de a iubi.

Senzualitatea este o forţă secretă a corpului meu.

Pot să scriu pagini fantastice, dar nu ştiu cum să le trăiesc.

Mă aţâţă. Mă muşcă de ureche şi mă sărută, îmi place ferocitatea lui… dar dorinţa lui mă sperie, mă respinge. Răspund imaginaţiei sale cu a mea. Îmi place forţa lui, forţa lui întunecată, distrugătoare, neînfricată, cathartică.

L-am cunoscut pe Henry Miller… am văzut un bărbat care îmi plăcea. În scrierile sale este flamboiant, viril, animalic, magnific. E un bărbat pe care viaţa îl îmbată. E ca mine. Are un cap interesant cu accente puternice date de ochii negri, părul negru, pielea măslinie, gura şi nările senzuale, un profil frumos. Arată ca un spaniol… Pare sensibil, uşor de rănit.

Femeilor, puneţi-vă o mască, masca de feminitate primordială, de Femeie la modul absolut, trăiţi-i senzualitatea pe scoarţă de jurnal, pe cord de amor, pe trup fierbinte, vă veţi descoperi voi înşivă, fantasmele voastre, dragostea care musteşte în voi pentru viaţă, faţă de voi înşivă, vă veţi lăsa purtate de eul vostru eliberat undeva spre ţara interzisă descoperind că adevărata voastră vocaţie este aceea de a vă cunoaşte. „Cognosce te ipsum” va deveni un fel de cheie care deschide porţile templului spre orgasmul interior (intelectual, sexual şi sufletesc).

Bărbaţilor, eliberaţi femeia şi ea vi se va dărui întru totul.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

