jump to navigation

Guillaume de Fonclare 14 Decembrie 2010

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

“Scrisul mă va susţine şi mă va face să-mi scot toate măştile, mă va face să descopăr imensitatea lumilor de nebănuit care dorm înlăuntrul meu. Vreau să fiu un pod între două maluri pe care le separă un secol, ceea ce nu înseamnă că voi avea suficienţa să mă consider superior celor care nu au starea de neplăcere pe care mi-o provoacă suferinţele şi nici avantajele funcţiei mele. Nu încerc să construiesc o operă şi nici să fac literatură. Încerc să exist altfel decât aşezat în spatele unui birou, vreau să mă văd altfel decât singur, la mine acasă, plângându-mi soarta.”
„Imi voi reconstrui o viata care sa poata fi traita de corpul meu bolnav, cel care ma cara de atata timp incat ii sunt dator sa-l car si eu , la randul meu. O sa mearga in ritmul lui, voi invata sa ascult plansetele lui, sa le inteleg si sa am grija de ele atat cat pot eu mai bine. Daca inaintam taras-grapis, nu o sa-mi fac griji pentru glumele proaste si deocheate; un pas, si inca un pas, vom inainta asa spre un mai departe de care am invatat sa nu ma mai tem: si voi invata sa traiesc in propriul corp.”


Despre suferinţă, autorul ne poate vorbi cu o voce autorizată, el care suferă de o teribilă boală genetică, împotriva căreia duce o neîncetată bătălie „pentru a merge, a vorbi, a scrie“, cu o tenacitate cotidiană ce se transformă într-o chinuitoare şi inospitalieră coabitare. În acelaşi timp, fiinţa sa este locuită de un alt univers ce vine, de data aceasta, din domeniul profesional, Guillaume de Fonclare fiind multă vreme directorul Memorialului de la Peronne, în regiunea franceză La Somme. Dedicat Primului Război Mondial, loc de memorie al unora dintre cele mai cumplite bătălii din acest conflict care a făcut zeci de mii de morţi.

Comentarii»

1. dr.ralux - 14 Decembrie 2010

trebuie sa continuam sa ne reinventam…aproape in fiecare minut…ptr ca lumea se poate schimba intr-o clipa :)sa gasim mereu metode cu care sa ne facem bine :)viata este un maraton de cursa lunga ..rezistenta este regula care se impune!


Lasă un răspuns

