jump to navigation

Maria Rilke 22 Noiembrie 2010

Posted by Innocentius in de-ale culturii.
trackback

Ce-ai să Te faci, Doamne, dacă mor?

Ce-ai să Te faci, Doamne, dacă mor?
Dacă mă sfarm? (Îţi sînt ulcior).
Dacă mă stric? (Şi băutură-Ţi sînt).
Sînt meşteşugul Tău şi-al Tău veşmînt,
cu mine rostul Tău dispare.
În urma mea nu mai ai casă-n care
să Te întîmpine cuvinte calde.
Cad eu, din ostenitele-Ţi picioare cade
sandala de velur, mîngîietoare.
Mantaua Ta cea mare se desprinde,
privirea Ta, spre care se ridică
obrazu-mi cald precum o pernă mică,
va rătăci-ndelungă vreme după mine –
şi-n asfinţit de soare se va-ntinde
în poala rece-a pietrelor străine.
Ce-ai să Te faci, Doamne? Mi-e frică.

Rainer Maria Rilke
(Traducere de Maria Banuş)

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

